پارلمان آلمان حضور این کشور در افغانستان راتمدید کرد
زبیر«واعظی» زبیر«واعظی»

با وجود مخالفتها و چالشها در بارهء حضور عساکر آلمانی در افغانستان،پارلمان این کشور حضور سربازانش را در افغانستان جنگ زده و اشغال شدهء ماباز هم برای یک سال دیگر تمدید کرد. این تمدید کردن ها در حالی در منصهء اجرا قرار میگیرد که اکثریت مردمان این کشور در ضدیت با حضور جوانان شان در افغانستان هستند، حضوری که تا اکنون جانهای شیرین دهها تن انها راگرفته وصد ها تن دیگری راجسمآ و روحآ زخمی و حیران و هم پریشان ساخته است.

پارلمان فدرال آلمان بتاریخ هشتم دلو مطابق 28 جنوری سال جاری با اکثریت آراء نمایندگان به تمدیدحضور نیرو های این کشور در افغانستان رای مثبت داد.

پارلمان آلمان با ارائه 420 رای موافق، 116 رای مخالف و 43 رای ممتنع از مجموع 579 رای با ادامه حضور نیرو های این کشور در افغانستان موافقت کرد.

سال گذشته نیز پارلمان این کشور با دادن 429 رای موافق از مجموع 586 رای و 111 رای مخالف و 46 رای ممتنع با حضور این نیرو ها موافقت کرده بود.

 طبق توافقات صورت گرفته در بوندس تاگ ( پارلمان آامان) ، اولین عساکر آلمانی پایان سال 2011  در صورتی که شرایط امنیتی در افغانستان اجازه دهد،ازین کشور خارج میشوند.

حزب چپ های آلمان قبل از شروع جلسهء پارلمان از مخالفت خود با برنامهء دولت خبر داده بودند.

به این ترتیب طبق مصوبهء جدید پارلمان آلمان ، حضور نیرو های این کشور برای یک سال دیگر یعنی الی فبروری سال 2012 تمدید شد.

حد اکثر نیرو های آلمانی در افغانستان 5000 سرباز به انضمام 350 سرباز ذخیرهخواهد بود.

در حل حاضر 4860 سرباز وزارت دفاع این کشور در افغانستان حضور دارند.

قبل از رای گیری پارلمان، نمایندگان احزاب مخالف ضمن سخنرانی از سیاست های دولت در قبال افغانستان به شدت انتقاد کردند.

زیگمر گبریل ، رئیس حزب سوسیال دموکرات  س.پ.د ، ضمن انتقاد شدید از کارل تیودور تسو گوتنبرگ ، وزیر دفاع آلمان گفت : کسانیکه سال 2011 شروع باعقب نشینی از افغانستان نکنند ، سال 2014 نیز ازین کشور خارج نخواهند شد.

گابریل گفت : تنها شخصی که چنین مسآله ایرا درک نمی کند  ، وزیر دفاع آلمان است.

رئیس حزب سوسیال دموکرات همچنین از صدر اعظم آلمان خانم انجیلا مرکل درخواست کرد که از گوتنبرگ فاصله گرفته و از وی حمایه نکند

وی درین ارتباط نیز گفت که مدیریت مدرن به گونهء دیگر باید انجام شود ، ازینرو از خانم مرکل درخواست کرد که ضمن توجه به پیامد های اقدامات گوتنبرگ ، از وی فاصله بگیرد   


January 31st, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی